fbpx
Skip links

Potencjał IgTV – co to takiego i dlaczego warto z niego korzystać?

Z roku na rok, trend video wyraźnie wzrasta. Żyjemy w ciągłym biegu, przeglądamy materiały w sieci podczas drogi do pracy, w przerwie na kawę czy chwilę przed snem (To akurat niezdrowe!). Młodsze pokolenia również wolą oglądać krótkie filmiki niż czytać obszerne posty. Świetnym przykładem popularności video jest TikTok, który z dnia na dzień cieszy się coraz większą popularnością. Dlaczego nie wykorzystać tego również w aplikacji Instagram? I czym jest to IgTV?

IgTV to aplikacja video, którą możemy znaleźć na Instagramie. Swoimi funkcjami bardzo przypomina YouTube – mamy możliwość oglądać dane materiały już z poziomu aplikacji Instagram. Poniżej możesz zobaczyć, gdzie znajdziesz IgTV na profilu.

Publikacje z innych profili możesz oglądać także w sekcji Explore (ikona lupki na dole aplikacji). Im częściej będziesz je przeglądać, tym częściej Instagram będzie Ci je proponować.

Wskazówki odnośnie publikacji IgTV

Filmy na IgTV muszą być o długości minimum jednej minuty i maksymalnie piętnastu minut w przypadku telefonu, zaś sześćdziesięciu minut w przypadku komputera. Jeżeli chodzi o układ – najlepiej, gdy są pionowe, a zalecane proporcje to 9:16. Należy pamiętać o tytule, opisie oraz hashtagach oczywiście – przydają się, aby inni mogli odkryć twoje filmy! Jak wygląda przykładowy układ video na IgTV?

Wykorzystanie IgTV w biznesie

IgTV jest idealnym narzędziem do publikacji dłuższych nagrań. Warto wykorzystać to na kontach firmowych – zarówno przy małych biznesach podczas budowania ich tożsamości, zbieraniu grupy odbiorców marki osobistej czy większych przedsiębiorstwach, które chcą utrzymać zainteresowanie.

Ta funkcja ma naprawdę duży potencjał, który wciąż nie jest wykorzystywany przez większość. Można użyć jej do publikowania poradników, które pokażą naszym odbiorcom, że otrzymują od nas interesujące, darmowe treści. Być może, dzięki temu, pokuszą się na te płatne.

Wywiady z interesującymi osobami związanymi z tematyką danego konta? Czemu nie! Takie podcasty cieszą się sporym zainteresowaniem. Można zrobić cykl o danej tematyce – zainteresowani odbiorcy będą czuli potrzebę, aby pojawiać się na naszym profilu w dniu, kiedy ma pojawić się nowy film. Dzięki temu budujemy z nimi bliższe relacje w mediach społecznościowych.

Dany dzień w formie vloga na IgTV? To może być naprawdę interesujące. Ukazanie dnia z życia przedsiębiorstwa w formie przyjaznej dla odbiorcy, sprawia, że odbiera nas nie tylko, jako markę, ale przede wszystkim człowieka. Zdobywamy zaufanie i jesteśmy jeszcze bardziej wiarygodni.

Na koniec, Q&A – odpowiedzi na pytania odbiorców zebrane w dłuższym video. Dużo powielających się pytań w Direct? Warto podsumować to właśnie na IgTV. Unikniemy wtedy powtarzających się pytań, a nasi obserwatorzy będą zadowoleni mogąc w każdej chwili znaleźć odpowiedź na daną zagwozdkę.

https://www.instagram.com/tv/BkQUbR8h1sp/ (film z oficjalnej strony Instagram, zachęcający do wykorzystania IgTV – zamiast linku w artykule widoczny film)

Przyszłość IgTV

Instagram idealnie wpasował się w obecne trendy, jednak IgTV wciąż nie jest wystarczająco promowane. Ma to swoje plusy, z powodu niewielkiej ilości publikacji, łatwiej zdobyć szerszy zasięg (o ile video jest wartościowe!). Marki, influencerzy i osoby prywatne powinny używać wielokanałowego przekazu, stąd warto uwzględnić w strategii użycie IgTV. Zwłaszcza, że ludzie chętniej oglądają filmy niż czytają publikacje. Myślę, że za jakiś czas IgTV będzie częściej pojawiać się na naszej tablicy, a jego potencjał zostanie dostrzeżony przez większą liczbę marek.

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu IgTV na swoim profilu? A może brakuje Ci pomysłów? Napisz do nas!

Leave a comment